Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




tisdag 31 mars 2009

Kärleksmums

Här har vi sjukstuga, eller det är Vide som är förkyld med feber och hosta. Men han springer runt ändå fast han har 38,9 graders feber. Lill vännen. Idag har jag och vide tvättat och åter tvättat! Snyggt med tvätt hängande överallt i hela huset. Vår tvättstuga är lite trång och oplanerad nämligen. Sen saknar den nåt som jag verkligen skulle vilja ha, en torktummlare! Så slipper man hänga allting överallt. I tvättstugan finns också en helt onödig altan dörr, för det går inte att gå ut där ändå för då kommer man rakt ner i en rabatt och det vill man ju inte. Vill därför sätta in ett runt fönster där istället och sätta bänkskiva under istället. Sen vill jag ha nån fin tapet;) Men vi har inte planerat nån renovering ännu.

Efter matlagning och städning blev det bak time! Härliga kärleksmums;)



Har lagt två plasbyttor i frysen nu med dessa smariga choklad rutor.

Ikväll har jag inte hunnit tittat nåt på tv, inte ens duschat har jag gjort. Får nog göra slag i saken nu tror jag. Måste bara göra lite hantlar och situps först;) Fast då kommer nog kakan upp!

Ibland har man perioder som man har väldigt städat hemma och ibland vill jag ha en sån dära ostädad period...ni vet när sängen är obäddad så man bara kan hoppa ner med kläderna på när man går förbi den;) Lite som det var när man var yngre och bara hängde med kompisar hela tiden. Jag har haft en städ period nu väldigt länge...dammsuger och plockar jämt! Hoppas jag kommer in i en mera avslappnad period snart.

Jo vi har fixat lite nya tavlor på Vides rum...men dom är inte riktigt klara ännu. Ska ta en bild sen när dom är färdiga:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar