Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




söndag 15 mars 2009

Can you keep a secret?

fredag eftermiddag åkte vi upp till hälsingland. Traditionell tacofredag hos jonsson:) Tror lillebror åt för 5 personer ungefär Sen fick vi kladdkaka också.

Puddingens nya köksgardiner. Tyckte dom var lite gulliga!
Det var full fart på vide han dansade och lekte. Morfar hade köpt en ny snowracer som han far och drog inne. Som vanligt när vi slår oss samman så blir det bara massa tok prat och vi skrattar så man nästan tappar andan...." Nu var han skit knepig" :) Säger väl allt! Alla var jätte trötta på kvällen så en efter en la dom sig. Jag satt själv uppe och titta på en film....där den ena efter den andra var mer och mer sjuk tror jag. Har för mig filmen hette Sök. Den handlade om internet dejtning typ. Kan inte direkt rekommendera den....persbrant var med iaf;)

Lördagen började med att inviga nya snowracern sen så blev det hårslingning av stefan och korvlunch med hela gänget....G farfar olle hittade in till stan han också. Duvan var så himla snäll trots sin onda hals så fixade hon slingorna:) Jo för er som undrade över mitt läppstift så är det loreal 264 coral rose. Känns fortfarande bra.
Jocke och vide spelade boll:) Kocke som vide säger! Stefan och Jocke tog sedan en skidtur för att träna inför fjällen resan så att inte duvan ska åka i från dom:P Hon är förövrigt livrädd för att hon ska bli lämnad själv med mig i skidspåret:) Det kan jag förstå, jag tror jag hoppar de där med längdskidor faktiskt det är så ostabilt, jag satsar på utförsbacken....där är det bara att stå och vicka på rumpan;)
På kvällen var det dax att låta bästa man/kvinna vinna årets coolaste tävling;) Jag tyckte alla bidrag kändes helt ok. Sen kanske man inte väljer att lyssna på alla så där när man är själv hemma. Ugglas låt går ju verkligen rakt in och berör. Jag tyckte hon som vann faktiskt var värd det för bidraget stack ut och hon verkar så himla bra som människa:)

Idag söndag har vi hittat tillbaka till Gävle. Har varit en sväng till ikea för att titta på vad vi ska fylla ut vårt tomma vardagsrum med. Det blev i alla fall en matta och lite tyg till altanen (som att det känns aktuellt nu) men känns det rätt är det lika bra att passa på.

1 kommentar: