Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




torsdag 5 mars 2009

Liten blir större

Nu är det slask på dagis så då har vi fått order om att ha galonisar....:) Men idag när vi kom ut hade det faktiskt frusit på så det var kasnke lite onödigt. Men killen har vuxit sen i höstas märkte jag i och för sig har han overallen under nu men det såg lite spänt ut, men söt som attan:)

Igår på kvällningen var vi och hälsade på Sara och Wilma. Där bjöds det på saft och bullar och en massa bus vill jag lova. Det är lite behändigt för nu kan dom leka med varann och roa sig lite själva. En lek var och springa och jaga varandra runt runt och sen bara hejdlöst kasta sig på golvet. Wilma hade dragit iväg lite på längden nu så hon såg ut som en stor tjej och så kan hon nästan alla ord:) Sara hade oxå dragit iväg;) Hehe men nu är det inte så jätte långt till Nr2 kommer.


Sen lekte dom lite på Wilmas fina rosa rum. Vov vov sa vide åt gung kosan!


Vide och jag var själva sen på kvällen och fixa nattning osv. Nattning här går till på följande sätt...vide byter om till jamas och borstar tänderna...sen hoppar han upp i soffan och bäddar ner sig med filten och nallen....i hopp om att få vällingen där och sitta uppe en stund till. Men efter lite förhandlingar så är han i sin spjälsäng med vällingen....den dricker han upp för brinnande livet...sen så ska han ha tutte tutte...ja då stoppar man i nappen så går man ut och sätter sig i soffan. Sen börjas det....ställer han sig upp och kastar tutte och nalle...man går in och lyfter in allt igen....så gör man så kanske 10 gånger. Sen efter en halvtimme så sover han. Då vilar mamman och tittar på tv eller fikar:)
Nu ska jag sätta lite fart med disk, tvätt och dammsugning. Sen ska jag fixa i ordning mig lite och knalla iväg till Anna för att hämta lite grejer som jag köpte när vi var på homeparty.
Ingen som har lust att hitta på nåt i helgen?:)

2 kommentarer:

  1. Ni får väl komma ner hit då.

    /Johanna

    SvaraRadera
  2. tyvärr är det fullt upp för oss i Västis annars hade ni ju kommit hit oxå;) hoppas ni hittar på nåt skoj!!

    /Johanna Margareta

    SvaraRadera