Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




fredag 6 mars 2009

Är jag redo?

Igår gick jag faktiskt till min gamla statsdel fast det blåste isbitar ute. Anna möte upp mig på ica så handla vi lite och gick hem till henne och fika. Där var hela familjen hemma så där en vardag mitt på dan. Lilla Nova gick runt och tittade på teletubies och skruvade fingrarna i håret så det blev tovor. Sen fick jag skjuts hem mot min vilja:) Nu är jag sugen på en ny mobiltelefon men det blir väl så när man umgås med mobiltelefon försäljare;) Jag ska titta ner till henne i helgen och titta på en tror jag. Jag älskar min telefon och vet inte om jag är redo för en ny. Men batteriet laddar ut på en gång, den är snart 3 år, det går knappt att ta bilder.....men det är ju så sjukt snygg;) Det går ju förre allt i mitt liv:P

Sen på eftermiddagen fick Vide kusin besök. Farmor och hennes föräldrar Stig och Berit var också med. Självklart hade dom med sig dopp till kaffet och massa leksaker till Vide. En traktor som han blev riktigt fäst vid. Han gick till och med upp själv i morse och började leka med den, det är gott betyg det:) Att ha en så gullig kusin som manda måste vara drömmen....hon hade skrivit ett jätte gulligt brev till Vide, där det stod att han gärna fick komma och leka med henne i lekstugan. När fick man själv ett brev sist om att få leka hemma hos nån?!

Igår kväll var jag hemma aldeles själv och jag gjorde ingenting. Efter jag nattat Vide i en timme, så när han äntligen somna satt jag som en mus vid datorn. Så hamna jag och tittade på gamla kort. Det var lite roligt faktiskt, jag tycker jag har bra minne vad och när jag gjort saker osv. Men man glömmer mycket ändå faktiskt. Som till exempel vart tog den här människan vägen? Om det är nån som sett han så kan ni väl höra av er!

Sen såg jag en till rolig bild men den hittar jag inte på typsiskt! Men det var i alla fall för länge sen så hade vi nån tjej fest hos mina föräldrar och spegeln i "mitt rum" hade gått sönder längst ned vid golvet. en sån där spegelväg ni vet. Ja sa halkar elin på mattan där inne och faller pladask och sen tror Johanna att elin haft sönder spegeln så båda ligger på golvet och kravlar med handväskor i händerna typ:) Ja det var riktigt roligt...ska försöka leta fram bilden sen!

2 kommentarer:

  1. Haha ja det kommer jag ihåg! Jo jag brukar ju vara bra på att ramla...

    SvaraRadera
  2. vart var jag på den festen?

    SvaraRadera