Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




tisdag 24 mars 2009

Soffmys!

I går vid halv 7 tiden stod den klar. Äntligen! Det tog sin tid kan jag lova innan vi fick ihop den. Sen hade vi ju beställt ett tyg som egentligen inte passade till dom delarna....så vi fick klippa och trixa lite själva, men det blev bra i slutändan.


Smög iväg till lillica igår efter dagis och köpte en ny vit orkide:)

Vi fikade och tittade på annorlunda familj. Är inte alla familjer annorlunda föresten:) Fast kanske inte med så sjukt många barn som dom där familjerna har. När dom ska iväg så ropar dom "barn"! haha En pappa sa förra avsnittet..."vad gör alla andra föräldrar som bara har 1-2-3-barn, kliar som sig på pungen hela dagarna eller?" (på bond/dalarna dialekt) Ja det är precis vad alla andra pappor/män gör;) Vilken idiot! Fast han är rättså rolig ändå. Han hatar princess kalas, kläder, nagelack osv....då går han ut och hugger ved.

Men vad har hänt under natten?! Hur mycket snö som helst. Jag lovade vide att han skulle få åka pulka till dagis han blev så glad och skynda sig ut. Ja han kunde ju inte gå för det var så mycket snö! Efter tio meter konstatera jag att det inte gick att dra pulkan för det var så mycket snö. Så jag bar vide hela vägen till dagis och pulsade med snö upp på halva vaden! Ja jag är ganska slut nu;) Men nu hör jag att trakan kommer så det blir väl bättre under dagen skulle jag tro. Jag som hade tänkt köpa nå nya skor med klack för att ha i helgen men det lär ju vara meningslöst nu!

1 kommentar:

  1. oh vad fint det blev!!
    Blir lite avis...
    Ha ha visst stämmer det att dom ligger o kliar sig på pungen om kvällarna, det konstateade vi oxå!

    /matmamman nr 1

    SvaraRadera