Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




tisdag 3 mars 2009

I väntan på tö!

Ikväll har vi soff mys och tittar på bandy, men det verkar gå riktigt åt skogen. Så himla tråkigt!

På förmiddagen gick jag en promenad idag igen. Fick faktiskt sällskap en liten bit det är alltid uppskattat:) När jag kom hem igen stod några grann gubbar på gården och dividerade om snön och om att traktorn som kör inne på gården är för stor. Den tar ju nästan med sig husknutarna. Tror inte riktigt dom kände igen mig först men sen sken dom upp som två solar när dom såg att det var jag. Inte för att jag är jag utan för att det är nån att prata med tror jag:) -Å det är ju marie...lillgrannen marie....jag ba ja jo....(maria men varför bråka) Sen den andra gubben han är lite udda -å vackraste tjejen i hela området....haha dom är roliga här:)

Nu har jag bestämt mig för att när det blir bart så ska jag börja jogga lite smått. Både jag och JT blev inspirerade som 17 idag på Malou där dom pratade om hemma träning. Man behöver faktiskt inte hänga på nåt inne gym för att få en lite piggare och starkare kropp. Fast jag är mest ute efter att få luft och svettas:) Lyckas man klämma dit nån muskel nånstans är det ju alltid ett plus. En helt mållös träning som bara går ut på att jag ska må bra och känna mig nöjd med mig själv:) Ja så nu är det bara att sitta och vänta på att snön ska försvinna från gångvägarna.

Till middag idag fixa jag ihop en riktig smarig kina gryta med ris:) Skinksnitzel kött, zuccini, purjo, broccoli, champinjoner...sen hade jag i sweet sour sås, chilisås, soja och en skvätt vatten. Det kan ni prova nån gång. Jag är så himla less på alla "matvarningsrapporter". Är det inte salmonella i griskött från danmark så är det felodlad lax från norge eller besprutade grönsaker! Jag känner bara vad ska man äta?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar