Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




måndag 2 mars 2009

Honey honey, touch me

baby, ah-hah, honey honey:) Vår bil har förvandlats till ett abba disco märkte jag ikväll när jag tog den på en liten tur. Helt sjukligt underbart:) Den här veckan tror jag bestämt att jag ska kolla på Mamma mia.
Ikväll hade vi middagsgäst på halvhembakad pizza sen var det föräldramöte på dagis. Linda barnvaktade en stund så båda vides föräldrar kunde vara med. Men det var inte jätte spännande precis:( Nån människa från biblioteket som babblade om hur viktigt det var att läsa för barnen osv. Det kan ju vara bra så vi tog öppetider till bibblan här ute hos oss:) Sen blev vi erbjuden att gå en kurs i att uppmuntra barnen och att lära sig att tala om när dom gjort nåt bra och försöka undvika att klanka ner på det dom gjort fel. Kanske kan vara nåt! Tror det kan vara bra att få lite tips om hur man kan göra faktiskt för att inte fastna i några dåliga mönster.

Vide var jätte duktig och lekte själv ute på vår baksida idag efter att vi gått från dagis och vart förbi "lill ica". Han skottade massor med sin egna lilla snöskyffel:) Så sa jag till han men vad duktig du vart och skotta. Sen när vi var inne så sa jag det igen men vad vide var duktig du var när du skottade då klappade han händerna:) Sen när han ätit kröp han upp i soffan och skulle ha täcket på sig så låg han och tittade på tv och höll i tvdosan....undra vem han sett?:) Jag liksom såg mig själv i en spegel:P

I morgon om jag inte har fel nu då, så spelar lille bror bandy på TV. Återkommer om tid och kanal:) Här kommer en bild på honom när han var liten! Vilket charmtroll:)

2 kommentarer:

  1. "Lillkimmen":) såå söt
    Lycka till ikväll mot Västis! Steffe ska nog dit o heja på er!!

    SvaraRadera
  2. Matglad redan då=)

    SvaraRadera