Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




fredag 13 mars 2009

Made for you

Äntligen har jag hittat ett läppstift som är av en färg som jag inte hade sen tidigare;) Made for me borde det heta. Måste vara lite vårfräsch! Men jag har sällan/aldrig läppstift, men jag äger hur många som helst:P Det går mest ljusrosa läppglans. När jag ändå var i stan passa jag på att luncha me sara på "vanliga" stället. Riktigt mumsigt. Men blev så sjukligt sötsugen efteråt!

Vide tittar på teletubbies...men så fort damsugaren med stora ögon dyker upp börjar han gråta. Så måste jag gå dit och spola. Har jag förklarat 17 gånger att han inte behöver se och slår av osv då gråter han inte bara utan galskriker! Han har verkligen kommit ur sin snäll period kan man säga. Idag var jag tidig att hämta vide på förskolan så små barnen hade nyss vaknat. Så han och kompisen satt i bara blöja och läste bok när jag kom....sjukligt söta:) Så ibland pausa dom i bokläsandet för att kramas! Sen när vi gick så gav dom varann kram och puss! hihi

JT har åkt med lilla kajsa ända till skåne för att hälsa på sin kompis. Tufft och modigt att åka med en sån liten med tåg men det hade gått bra. Sen sa hon när jag prata med henne att jag aldrig skulle gjort nåt sånt! Haha det är ju så sjukt sant! Jag hade lämnat vide hemma med hans pappa och passat på att roa mig själv:P Sån är jag!

Jag har funderat mycket på det där med hur man vill vara/är som mamma eller ja förälder. Man är ju på det sätt som passar en själv och gör saker som man själv tycker om eller tror att barnen gillar. För en del är det långa resor och andra är det gå ut i skogen. Gillar man inte visa aktiviteter så ska det vara helt ok att inte göra dom tycker jag. Utbudet är jätte stort idag för små barn men vill man bara vara hemma till exempel så är det helt ok, så minns jag dom sa på våran första föräldraträff! Det håller jag med om...behöver verkligen små bebisar gå på bio tex? Det är ju mest en social grej för föräldern och där väljer man ju själv hur man gör. Jag gillar inte att bada och långa flyg resor...men däremot gillar jag baka och vara ute:) Sån är jag!

Näe nu ska jag ladda för helg! Till veckan ska jag försöka fylla ut vårt tomma vardagsrum;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar