Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




fredag 20 mars 2009

Ta ut glädjen i förskott

En undran på alla läppar är nu om våren är här för att stanna?! Alla vet ju att svaret är nej....det kommer alltid massa mera kyla snö när man äntligen börjat hoppas. Men njut idag! Man ska ta ut glädje i förskott, för då har man i alla fall varit glad nu. Det gäller allt i livet;) Det är härligt nu när man vaknar så är det ljust och har man tur kan man höra en å annan fågel.
Jag har haft en jätte jobbig natt, hostat som en tok! Men till sist somnade jag och då vakna vide:( Men känner mig ändå bättre idag än igår. Då hade jag så ont i huvudet och nån fick säkert lite elaka sms över hur lite jag är omtyckt;) Tack alla som önskat att jag ska krya på mig!

Den här fina orkiden hittade jag på lillica för 129 kr. Blev jätte fint och vårigt i köksfönstret.

Igår städade vi hela huset! Badrummen behövde verkligen det. Jag tvättade till och med badrumms mattorna så dom blev härligt fluffiga;) Vi vill verkligen renovera våra toaletter men just nu finns det inte pengar till sånt. Jag vet precis hur jag vill ha det iaf:) Det är alltid något!


Vide hjälper mamma och torka golvet. Det var jätte kul!

Idag har lille bror namnsdag! Grattis till morbror Jocke;) Han skulle fira det hela med grabbkväll och tacos! Det lät inte helt fel. Här ska vi förbereda renovering av vardagsrum samt svärmors besök. Vide kommer nog bli jätte glad när farmor kommer han som vart själv hemma med mamma hela veckan.

Ha en underbar helg och njut av varje sekund! Så återkommer jag med hur renoveringen gick och blev:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar