Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




onsdag 11 mars 2009

Snöskott och köttbullar

Igår fick jag äntligen klippa mig. Men jag blev inte så nöjd jag vet inte varför...kanske ovant med lugg. Färgen blev inte så bra heller....inte så stor skillnad mot förut. Men med min nya fina livsinställning så gör det inget:) Jag kan ju göra om det om ett tag! För er som missat mitt nya motto så är det "glädjas åt det man har" typ. Det var när vi var på dagis på föräldramöte så prata dom om nån barnbok som handlar om typ det. Det var ju lite smart så borde alla tänka! Samtidigt är det väl bra och sträva efter nya saker i livet också.

I morse ringde dom från dagis och sa att vi skulle ha med en sak till hemliga lådan:) Varje vecka så har dom en låda som man barnen får ta med sig saker hemifrån så ska barnen beskriva vad det är utan att se saken. Avancerat serru;) jag fatta inte riktigt hur det gick till. Men i alla fall så skulle det vara en sak på bokstaven o. Här har man gått på högskolan men jag fick vända upp och ner på Vides rum för att hitta nåt på o. Ändå hittade jag inget...förutom en orange traktor:) Vide tyckte det var jätte roligt och började leka som en galning med alla grejor...så vi kom ju sent till förskolan. Sen idag när vi skulle hem var ju den dära traktorn spårlöst borta! Vide blev jätte glad när han hade fått haft med en sak:) Roligt att han lär sig nya saker hela tiden! Sen kallar han alla fröknarna för mamma och även de äldre flickorna på dagis:P Tjejerna blir lite sura och säger jag är inte din mamma! Det har kommit massa snö här så det blev pulka åkning och skottning ute idag:)

Min kära make handlade igår (sen lämnade han som skit i köket....jag fick typ leta en plats för att kunna sätta ner vides frukost). Men i alla fall så skulle jag göra köttbullar....så såg jag att han köpt nästan ett kilo köttfärs....kul att stå och steka det ensam med en liten buskille plus att vi är inte så stora i maten i den här familjen. Mitt när jag skulle leta recept så ringde matmamman NR1 så jag fick hjälp med receptet;) Jag rulla hundra köttbullar kändes det som! Sen la jag dom i ugnen. Bullarna blev så SJUKT goa!!:)

1 kommentar:

  1. Härligt att dom blev goa!

    /Matmamman NR1 som packar inför skånetrippen:)

    SvaraRadera