Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




onsdag 1 april 2009

Pyssel och pack

Här kommer receptet på kärleksmums!:
Grädda i långpanna

200g smör
5 ägg
4 dl strösocker
4 dl vetemjöl
1 dl kakao
2 tsk bakpulver
2 tsk vanlijsocker
2 dl mjölk

garnering, ex kokosflingor...jag hade på choco dots...men strössel är också gott!

Glasyr
75g smör
1/2 dl starkt kaffe
4 dl florsocker
2 msk kakao
2 tsk vaniljsocker


Grädda i mitten av ugnen i 200 grader...i 20-25 min. Receptet är från Bonniers kokbok.

Fan nu sabbade jag mina ny målade naglar:( Färgen var ändå så ful så jag får göra om det...ser ut som gamal tandkräm ungefär..helt livlös.
Snart börjar roomservice...förra veckan var kocken...hmm melker tror jag det var där och designade ett kök...17 vad snyggt det blev. Jag är annars ganska less på sånna program nu för det är så mycket samma samma. Men det vart riktigt snyggt!

Vide har fortfarnade feber och vill inte sova och inte äta:( Bara några ostkrokar!

Såg på tv i går tror jag det var om bröllops kläder och tillbehör. I år är det inne med vita klänningar såklart...men att man ska göra den så den passar ens personlighet. Typ är man lite rockig så kan man ha lite tuffare stil osv. Dom visade en jätte cool klänning som hade hög hals/krage liksom. Sen brudbuketen skulle se hem plockad ut, som direkt från en äng. Det var jätte fint!! Enkelt romatiskt och vackert.

Nu kommer bilden på vides tavlor! Det är en tapet från Duro, såklart;) Linda har den här tapeten i sitt kök...den var liksom bättre i verkligheten än jag från början trott...det är jätte kul att sitta och titta på den. Sen kan man tänka på vilket djur alla människor som man känner är!

Jag har målat två djur men ska bli fler! Det tog sån tid sen vaknade vide från sin lunch sovning.

På eftermiddagen har vi handlat inför lilltrippen (mest chips och kakor) och stekt pannkakor:)

Ha det bra alla!!

1 kommentar:

  1. GUUD vad du är pysslig, kan du inte smitta av dig lite till mig oxå!!
    /matmamman nr1

    SvaraRadera