Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




tisdag 14 april 2009

Kojdag, planering och altanrens!

Hej hopp!
Så då var påsken avklarad och vi är på hemma plan igen och så förblir ett tag framöver. Igår var det regn så kojdag var planerat men fram på eftermiddagen kändes det som att familjen behövde lite luft så då röjdes det för fulla muggar på altanen. Sen planerade vi framsidan på huset vilket resulterade i ett trädäck 1,40 m x 8 m samt buskar och lite stenar och grejer. Tror det kommer bli fint....allt är ju bättre än hur det ser ut nu:( Sen planerade vi även baksidan...men det projektet lägger vi på somrarna i framtiden. Vi kom fram till att hela tomten måste grävas ur...för förådet ligger under gräsytan:( sen så plana ut det hela och rulla ut ny gräsmatta samt stacket och plattor där man går till föråden. Där ser ni.....big project;) Vår tomt är ganska missköt för vad vi hört av grannar så har dom tidigare ägarna inte brytt sig alls om utsidan. Men det gör vi;)


Idag var det sol men kallt:) blev en cykel tur till city....gick fort ner men värre hem:( Kan bero på att det är mycket uppför och att jag prata med lillebror så jag fick cykla med en hand och en armbåge;) Handlade två kepsar till Vide för pengarna han fick av Gfarfar i påskkuvertet. Sen slank det ner en t-tröja med myrror på och vantar! Jag har även planterat lite blommor och gjort 20 st sandkakor med vide i lekparken. Han har blivit så duktig nu lillkillen han klättrar upp själv till ruschkanan och åker ner...om och om igen...medan mamma kan sola:) Ikväll har vi haft utvecklingssamtal på förskolan om Vide. Han fick barnvakt av Linda....som fick middag och skjuts för besvärret:)

Vide är "tillfreds med sig själv, ALLTID positiv och poppis i gruppen" Men det verkar gå jätte bra där och vi trivs jätte bra med fröknarna. Masurgården rocks:)

I morgon har jag en miljon grejor att göra så jag får typ andnöd när jag tänker på det! Får se vad som hinns med och hur vädret blir;)


Ha det bra alla snyggingar!!:)

1 kommentar:

  1. fick en liten tår i ögat när jag läste vad fröknarna sa om lillpöjken!

    /12an

    SvaraRadera