Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




söndag 26 april 2009

Trädgårdsliv!

I helgen har vi grävt, skottat grus, lagt sten, planterar både rosor och buskar, burit jord, byggt altan, köpt virke, solat och grillat:) Vi har varit så driftiga att jag känner mig nästan utbränd! Näe men min mage är inte som den ska och mår illa till och från....men har känt mig bättre idag. Glass måste man ha när det är så varmt! Men gud så kladdigt det blev:(

Altanen är inte klar ändå:( Själva staketet måste målas innan det kan sättas upp och dom där jäkla hörnen kommer ju bli ett projekt i sig och få det att stämma. Som tur är så har vi fått låna Eriks såg....en sån dära elektrisk grej så det säger bara svisch;) Kul att han får komma hit med sitt virke när han ska såga:S På framsidan har vi ett land som jag ska köpa lite marktäckande skuggväxter till och en jätte hög med grus/jord som ska fraktas bort härifrån SEN är vi kanske klara;)


Farbror Fredrik, kusin Amanda och Farmor kom och hälsade på och då passade vi på att grilla! Farmor hade med sig kött och så gjorde vi curry potatis i ugnen och kall sås till. Ja dom ville ha receptet....:) Men såsen var en färdig påse från olw, tsatsiki smak och potatisen sköljer man bara och skär i slantar och lägger på plåt med olivolja, curry och chilipeppar så kan man ha vitlök på om man vill! Så har man det inne tills det blir klart;) Beror ju på hur mycket man gör!

Farmor hade köpt jätte tuffa jeans till Vide och en tröja och Mormor och morfar hade hittat både shorts, sol hatt och sandaler i Stockholm. Så nu börjar vides sommargarderob bli uppdaterad;) Det tackar vi för!
Nu känns det som jag har jord och sågspån överallt så ska försöka springa in och vända i duschen!
Jag har inte tagit nått kort ännu på mina planteringar....dom ser lite lustiga ut nu när det inte växt upp nåt!
Ha en fin söndags kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar