Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




torsdag 23 april 2009

Skumtomte i magen:(

Igår tror jag att jag åkte på nån slags maginfluensa:( Spenderade stora delar av dagen på toa. Men mådde som inte ila förns till kvällen! 17 vad jag mådde ila:( Det tryckte i magsäcken som en växande skumtomte och så i bröstet eller mellangärdet eller vad det heter. Jag fick panikkänslor så tårarna bara rann! Känner mig lite bättre idag men skumtomten är kvar! Rosa och vit känns det att den är också. Dumma den!

Nu är trädäcket färdig lagt! Nu ska bara stacketet på plats. Får bli helgens projekt;) Det och plantera blommor som maken lovat att vi ska göra för jag var så sjuk igår:( Men nu är bilen på service så det hinns nog inte handlas i dag.

Trött vide tittar på barnen i bullerbyn innan det är dags att cykla till förskolan. Vide säger inte så många ord men för en del saker har han helt andra ord än dom rätta. Typ se på nån "barn" film...som han alltid vill göra när tvn är på, då heter det "vova". Så ger man ett förslag på film då skinner han som en sol och nickar med huvudet. Roligt nu när han börjar uttrycka sig och han har verkligen ett eget sätt. Viktigt att visa honom att man förstår och bekräfta det han visar. Då lär dom sig ännu mera:) Har läst på lite om det för nån dag sen.

Idag är sara inne på sjukhuset för att plocka ut bebisen....jag har inte hört nånting ännu...känns lite nervöst och förväntansfullt tycker jag:) Wilma fyller snart två år så det börjar bli dags för vide att spanna runt efter en pressent!

Dags att vila lilla mig och magen!
Ha en fin dag;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar