Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




tisdag 7 april 2009

Blomångest!

Var nyss ute med vide och insåg att ALLA i vårt kvarter hade så fina blommor ute. Jag hade tänkt hoppa över det innan påsk....det är vrål kallt ute och då tycker inte jag att det är kul och plantera blommor. Men gud så fint alla hade....så nu har jag gått runt och fått inspiration i alla fall:) Finast hade nog mäklaren på hörnet...hon hade satt ut gula blommor och nå långa kvistar med vide i. Sjukt fint!! Hon brukar annars ha lite tantig stil i sina blomkrukor men det där gillade jag. Ja jag har sten koll på allas blomlådor....lite av ett intresse;)

Jag har bestämt att vi ska bygga (vi är inte jag....) en altan eller trätrall på framsidan av huset. Plocka bort alla äckliga buskar. Den blir liksom långsmal längs med hela huset. Ja inte hela framsidan men nästan. Det ska inte vara nåt räcke bara på kanterna. Så blir det bord och stolar så man kan sitta där när vide leker. Den mark som inte blir altan vill jag ha liksom vitt singel runt planteringarna. Jag har gått runt och tittat in grannar idag som har det så fint! Om jag säger till stefan vad jag vill ha då ska han alltid lägga till en massa grejer så projektet i sig blir skit stort. Typ om jag säger...vi kan väl måla staketet, då vill han räta upp hela tomten köpa ny gräsmatta och nytt staket :) Jag tänker mer att lite kan göra så mycket men han tänker mer att lika bra att göra det ordentligt från början. Jag tyckte vi kunde måla ytte dörren...då tyckte han vi kunde köpa en ny. Vi får se vad pengarna räcker till! Kul att planera lite också:)


Ikväll ska jag sätta maken på altanstädning och själv ska jag försöka sy lite. Låter som pyssliga familjen men så är det inte riktigt!


Vill skicka en krya på er hälsning till alla vänner som är sjuka. Johanna T har nästan kapat av sig fingret när hon skulle öppna ett korv paket, stackarn hela fingret ser ut som en gipsad arm:( Naddis ligger hemma med öroninflammation, Elin började känna värk i bröstet och i halsen, puddingen är genomförkyld och hes, Anna är hemma med Nova som var sjuk.


Vill skicka en grattis hälsning till favo Malin som blir 30 år idag!! Jag tror det är idag?! Hon har fått presenten redan i alla fall;)

Utslagna i soffan hos fredrik och malin....tror det är ett par år sedan! På bilden som är tagen innan så sover malin....:)

Idag såg jag på nyhetsmorgon och en snubbe där såg ut att göra en så himla smarig potatissallad som jag funderar på att prova göra på skärtorsdagen.

Puss och kram från Lyckliga Lantz:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar