Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




söndag 5 april 2009

Skidor, sol och sjuk vide!

Nu är vi hemma igen efter en weekend med skidåkning. Resan gick till Säfsen, via shoping i kupolen samt en felåkning till Grängnäsberg. Sånt som händer när bil nr1 åker i från oss samt saknad av GPS i våran bil. Sen ska det tilläggas att chaffören körde för fort och därmed missade den viktiga skylten. Fram kom vi ändå något mera less:) Stugan var en mycket varm timmrad charmör med balkong i solen och två sovrum med våningsängar. Endast jag fick den fina äran att ligga i överslafen. Badrummet var stugan största rum....ni fårstår nog resten själv! Men faktiskt helt ok. Säfsen bjöd på både längdskidor och slalomåkning, tur till Ludvika akuten med sjukt barn, after ski med för lite öl, mängder chips och godis, massor av träningsvärk och framför allt SOL! Vädret har varit sjukt fint!


Hela ligan redo att ge sig iväg på längdskidor. Det var väldigt svettigt. Duvan svimmade nästan för det var så varmt:( "Kocke" fick dra lillvide i pulkan. Jag hade lite darriga ben i början men det gick faktiskt bra....jag åkte lite saktare än alla andra bara:P



Lill prinsen;) Han trivdes bra i pulkan. Fast efter att han somnat ville han inte åka mera synd att det var en kilometer kvar då. Då blev pappas famn ett bättre alternativ tyckte vide....lite svårt att åka då bara...men vad gör man inte.

Fika paus efter skidspåret. Det var så himla varmt!! Vide tyckte inte alls att solen var nå kul. Dags att införskaffa kepa och solhatt. Det gjorde duvorna på vägen hem...min kepa blev totalt utmobbad:( Jag som trivs så sjukt bra i den!

Korvgrillning:)

Vi var ute hela dagen det var jätte härligt:) Men stackars vide blev inte bättre i sin feber. Trott hela veckan att det ska ge med sig men det gjorde aldrig det. Så på lördag morgon ringde jag in på rådgivningen och då fick vi komma till akuten. Där blev det en lång väntan i 2 timmar innan vi fick komma in till doktorn:( Men vide underhöll alla i väntrummet föräldrar som barn! Läkaren konstaterade på en gång att han var tvungen att få antibiotika på grund av lung inflammation. Vi trixade in till apotektet och förbi gyllene måsen för lite snabb energi sen som en blixt var vi tillbaka till skidanläggningen för att äntligen få åka lite slalom i det soliga vädret:) Vide fick sitta med "mo och offa" i backen det blev både afterski och snowracer åkning. Han var hängig men doktorn sa att det var bara bra för han att vara ute.


Duvorna på afterski på balkongen:) Duvi i sin nya "duvblå" tunika från Gina, inköpt på vägen!


Vide fick tre par nya skor på hemresan och jag köpte ett halsband! Puddingen tyckte att det var helt onödigt för jag har ju sån många halsband. Men det kan man aldrig få för mycket av:)

Vi hade i allafall tur med vändret och klöver är sämst!! Nästa gång tycker jag att vi åker lite fler dagar lite längre bort med en större stuga och att alla är FRISKA. Vide hade tyckt det vart så roligt men nu blev det mest gnäll:( Stackarn har inte ätit på flera dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar