Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




onsdag 15 april 2009

Blomster med mera

Idag har det varit en gråtrist dag med tanke på vädret. Men jag bestämde mig imorse för att bara göra roliga saker:) Jag har städat köket, tvättat, cyklat och handlat blommor, planterat och fixat lite ute. Men 17 vad ont det gjorde och cykla, igår var ju första dagen på cykelsäsongen...så det kändes i rump benet idag vill jag lova;)

En gamal zink kruka från Marma som jag peta ner lite blommor och grejs i:) Jo i helgen när jag skjutsa farfar så skulle jag bromsa tyckte han för vi skulle in på en parkering...då gjorde han prrrrrr som man gör till en häst ni vet! Kul att han trodde han åkte häst och vagn;) Var ett tag sen man gjorde det kan man säga. Kom på det idag att han sa så när jag och vide tittade på barnen i bullerbyn. Sjukt mysig film...helt perfekt att slappa till på eftermiddagen innan matlagningen. Idag blev det osexig mat men ack så gott....korv, potatis och stekt ägg...med massa ketchup...som vide kan säga nu:)
Mera blommor! Jag skulle ha röda blommor i år men det blev mest lila....fick köpa det som fanns:( Alla tanter och ivriga kärrigar har ju redan gjort det så utplockat överallt! Här kommer jag i sista sekund....och satte ut påskriset nu....hihi
Stefan satte upp det här vackra tyget som jag valt med omsorg:) Jag tyckte det blev jätte fint och ombonat! Huset är gult nu men till sommaren blir det grått som Svenne skulle sagt;)




Balkonglådorna på framsidan, lådorna är väl fina men blommorna syns knappt hoppas det växer till sig.

Jag har förvarnat grannarna att det blir en del grävning i helgen av framsida inför trädäcks bygget;) Ja dom lär ju annars se det för det ligger kapade buskar och gjord överallt. Nu måste jag ta tag i alla tråkiga grejor som jag hoppat under dagen. Typ massa papper som ligger och väntar på mig....plus en liten kille som ska nattas.

Ha en fin kväll alla gobitar!

Lots of LÖV!

1 kommentar:

  1. Blev det några kläder från ellos? glömde fråga det.

    SvaraRadera