Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




onsdag 24 november 2010

Mjukare storm efterlyses

"Mamma jag vill att stormen ska vara mjukare" sa vide när han varit ute och skottat lite medan jag och lillskruttan gjorde oss i ordning. Lite svårt att bädda ner han när man ska gå. Han ramlade dessutom av ståplattan så nappen flög ner i snön...en halv tragedi för honom:) Detta fick så klart fröken på dagis höra när vi kom fram. Igår satt jag och vide och prata lite om dagis, så frågade jag om fröknarna var snäll....ja svarade han...fast inte mot Viggo....jaha varför inte då? För dom säger till han när han drar andra i håret. Viggo verkar vara en bus kille i alla fall det man hör från Vide;)

Lilje sitter nu och pratar med stormen:) Det är en livlig diskussion:)

Ja nu är det en månad kvar till julafton:) Julklappsrim vad gillar ni det?! Jag gillar det skarpt:) Tror vi ska rimma på en del iår.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar