Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




fredag 19 november 2010

Mamma Nestlé

Är bra att ha....hon lagar mat åt våra små barn. Men hon måste ha blivit fattigare eller snålare. För tre år sen fick vi reklam hem och kuponger i stil med grattis ditt barn börjar äta själv och du slipper allt med flaskor och ammning och skit:) Så fick man en sked med....en helt vanlig blå plastsked som man kan mata med. I går fick vi samma brev i stort sätt tillängnat Lilje denna gång. Men skeden....herregud...det var som att mata med ett sugrör:) Ja dom kanske gör en insats till att vara miljövänliga vad vet jag.

Vide och Lilje busar!

Nyklippt kille tar en kvällsdusch:)

Igår var Carina Berg gäst i Helenius hörna. Hon berätta om sin son som är ett år och att hennes rösten blir ljusare och ljusare och mera falsett ju argare och mer irriterad man blir....har tänkt på det idag....och det är verkligen så:) Ju mer man försöker låta pedagogisk för att dölja att man är SKIT ARG ju ljusare är rösten haha Prova själv hemma:) Som tex nu när vide står med snö spaden inne och låssas skottar typ en dm från mitt ansikte. Jag har sagt till tre gånger....kan lova att spaden åker ut om det händer en gång till!

Nu ska jag byta bajsblöja sen byta om och ladda för FRÄDAGSMYS:D

Puss:*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar