Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




tisdag 7 december 2010

Skit brynäs!

Idag var det bvc för Lilje och dagis för Vide. 6 månader och 10 dagar då vägde lilla donnan 7065 gram och var 65,2 cm lång. Hon följde sin kurva så det var ju bra. Lite halvstressigt var det att gå ända till brynäs idag....det tar inte 30 minuter för mig som det gör för andra...men tror inte det räknas till gång om man går så fort....det tog 45 minuter för mig i snömodd med barnvagn. Men vi kom i tid:) På vägen hem bajsade en fågel på Liljes vagn:( Så jag fick ta bort det och fick lite på vanten....så jag la dom i tvätten och när jag sökte efter tvättråden så såg jag att vantarna var avseeda för 10-12 åringar! Jag tycker dom är lite stora:)

Denna bok fick jag idag....:) Verkar helt grym!! Så sjukt go mat! Och bervid boken ligger Liljes trisslott....hade fått för mig att fågelbajs bringa tur...men inte "vinna pengar tur" iallafall:(

Vide hittade på en konstig lek idag efter maten....lägga ut våra saker från lådorna och tala om vad man använder dom till.....undra vem som får plocka ihop?!
Jag vid matbordet...."om inte barnen går före tidningen så säger jag upp prenumerationen". Idag var Kerstin med i tidningen på en stor bild:) Om ridhuset eller rättare sagt en ickeutbyggnad av ett ridhus i behov. Jag är inte så insatt...men kerstin förklarade lite kort på 10 minuter....och jag sammanfattar ännu kortare...man vill inte satsa på tjejer utan på typ läkerol arena där grabbar kan spela hockey. Det är antagligen mer invecklat än så....

Hoppas ni haft en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar