Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




torsdag 9 december 2010

Mat

Vide har sovit några timmar. Sen hör jag "mamma gör du mat till mig?" Ja men vänta jag står vid spisen och fixar:) Haha alla äter olika tider och sover omvartanat!

Söt sjukling tulltar runt!

Nu sitter han på sitt rum och äter pepparkakor och dricker saft. Har ni föresten badat "under botten" nån gång? Så säger vide när han badar i badkaret med mig....jag vill ha mycket vatten och varmt annars fryser jag....då säger han alltid så mamma jag badar under botten:) Så satt han och sjöng "vi komma vi komma från pupparkakeland"
Jag har slängt ut mattan vid soffan....den blev inte så fräsch efter vides spyor...:( Men nu verkar han må helt ok....
Snart är det jul....:) Alla har sina traditioner och släktingar som ska besökas och ge julklappar till. Det konstiga med julen är att man vet som inte riktigt om folk firar som dom vill eller hur andra vill att det ska vara. Man hör alltid det där "vi måste" besöka osv. Ja det där är en knepig historia. En del har så många barn och släktingar så dagarna räcker inte till och att endast ha julafton en gång per år är inte skapad av den "moderna" familjen är ett som är säkert. För en del är julen för kort för att hinnas med och för andra för lång för den är så ensam. En sak är säker att julen väcker många känslor. Det bästa vore....om man är ensam....hojta till....är det för många släktingbesök....skit i dom du inte hinner med:) Vad ska man göra? Vi kan ju trots allt inte dela på oss. Gör som familjen "svensson" fira en traditionell svensk jul....se på tv:) haha.
Lilje hon tror att jag är en bläckfisk. Jag ska kunna hålla i henne och mata henne...och gå runt samtidigt. Hur många armar ska jag ha?! Hon är lite grinig....:S Igår kväll nattade jag henne 3 gånger...:( Sen tillslut somnade hon strax innan elva....då hade hon legat och kastat huvudet i sidled....pillat in sina små tår i min höft....och dragit mig i håret....:( Sen sov hon som en söt liten prinsessa hela natten i sin säng:)
Nu ska jag blanda saft till sonen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar