Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




tisdag 21 december 2010

Sista klapparna

Vi skyndar att köpa de sista klapparna nu:) Hoppas ingen blir besviken på sina gåvor från Lyckliga. Julen är väl lite halvkörig för alla så man får va gla för det man får! Fast jag tycker ändå att jag har lyckats med några i alla fall. Men ibland känner jag för att strunta i det här med julklappar....vet dock att jag inte kommer tycka det på julafton;).....jag tror jag har för höga krav helt enkelt....Så kände jag igår att jag vill inte att Vide och Lilje ska få hur mycket som helst i julklapp så släkt och vänner och vi själva blir ruinerade....man vill liksom föra över någon bra tradition till dom. Sammantaget...I LOVE julklappar...men inte att handla dom i julstress:/

Ibland....(eller ganska ofta....tycker en DEL...) så kommer det lite konstiga funderingar i mitt lilla huvud. Men en rubrik var i GD....som jag läser noga varje dag...."Alla barn har rätt till en vit jul" jaha tänkte jag...det kan man väl inte garantera att det ska vara snö överallt bara fatt det är jul! Men sen när jag precis tänkt färdigt så fatta jag ju att det var en nykter jul dom mena. Jaja jag tänker helt enkelt mer på snö än på sprit! Det tycker jag är bra och hälsosamt:) Därför ger jag mina barn en sådan! Det är lika bra att jag säger detta också...mamma har strikta krav på indragen julsnaps och så vidare....sen pappa en jul "råkade" riva sönder en hel bok när han öppna sina paket sent på julaftonskvällen....:P haha

Min lilla pepparkaksgubbe:) Som förövrigt lärt sig rulla på R....Så sa jag nu kan du säga....Mormor...vide: "bajs momme" haha

Lilje är fortfarnade lite sjuk....eller kuk som vide säger.....mamma är kuk....lilje är kuk och jag är kuk.....när ska han lära sig SSSSSSSSSSSSSSS??? Jo hon spyr lite ibland och bajsar hela tiden....lillfia.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar