Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




söndag 5 december 2010

Julklappar och pepparkakor

Igår handla jag och lillebror lite klappar på stan...men eftersom en av oss hade jobbfest på fredagen så blev det inte så länge:) Men lite grejor hittade vi. En sak är säker...att duvan har varit väldigt snäll detta år.

Lilje sover förmiddag i soffan.

Vide fick en febertopp igårkväll....men idag verkar det vara bra. Men han har fått varit inne hela dagen.

Bordet har flyttas och vardagsrumsmattan har blivit ett lekhav:)

Linda tog en söndagspromenad och fikade lite med oss! Tror hon gillar att mysa med "rocklilje"
Sen drog jag och linda till hemlingbyköpcenter och handla massa julklappar! Efter två och ett halvt varv på barnenshus var vi färdiga:) Nu är jag helt klar till barnen. Jag har gått på svärmors taktik i rättvisa...samma summa pengar till båda. Fast jag handlade en grej på kampanj....undra hur hon räknar då?;) Lantz tomten kommer till Kajsa också....:) Två grejor, en sak som mamman beställt och en överraskning;) Känner mig sjukt nöjd. Roliga Linda ville ge bort sin julklapp idag....en del har verkligen barnasinnet kvar!

Grabbarna bakar pepparkakor! Giraff, krokodil, lejon, kamel och isbjörnar blev det i år i våran kakburk:) Vide blev helt förtvivlad att jag inte fick baka någe....så jag bidrog lite...med vide bokstäver....det ska vara på frihand;) Kom hit om ni vill smaka.

Igår gjorde grabbarna pepparkakshus...:) Bokstäverna blev fina framför.

Igår när solen låg på snön så är det verkligen fint....vilken julstämmning. Ingen kan klaga på det alla fall:)
Nu längtar jag tills kottarna ska somna så vi kan slå in alla paket, det är nästan lika bra som att öppna tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar