Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




onsdag 15 december 2010

Arja Lantz

Tror jag bestämmt att jag ska döpa om mig till! Vaknade vid 5 och kände inte för att leva...:( Dunder förkyld, värkande hosta, typ feber och huvudvärk. Bestämmer att jag inte orkar ta barnen själv idag....(ett beslut jag kommer att ångra)....jag ligger vaken i en timme tills maken går upp för att tala om att han måste vara hemma. Han svamlar nåt om möten osv....jag somnar om.....han väcker mig såklart efter en stund och fortsätter svamla om mötet på jobbet....duro tapeter...världens mittpunkt....jag meddelar att jag planerar inte in mina sjukdomar....dom bara blir....försöker somna om....hör hur han omsorgsfullt gör räkröra och läser tidningar....i sista sekund kommer han nog på att ungarna oxå ska ha frukost....det blir lite gnäll och lite spill....men det lugnar sig.....han talar om att jag ska få vila och att dom ska handla....jag somnar...vaknar av ett härans liv....lilje skriker....vide har tydligen väckt henne för han ville inte klä sig....lågt att skylla på en treåring....Där brast det....jag var vaken och ARG! Det har inte gått över ännu.Jag fick gå upp och påminna att nu måste det börjas med lunch....NU? Får jag till svar....ja klockan är snart tolv och då brukar man äta. Men nu sover lilje och grabbarna handlar....så jag ska vila.....äntligen.

2 kommentarer:

  1. Höpp höpp.. Lugna ner sig nu! Tänk på allt fint o bra han gör som ingen annan karl kan. SY, baka, vicka på rumpan :)

    SvaraRadera
  2. I know:) Tänk på vad han har! Jag är ju lite som Lotta på bråkmakargatan....Kan allting;)

    SvaraRadera