Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




onsdag 27 maj 2009

Shit vad det stormar

Men nu verkar det ha lagt sig lite....mojnar som wärm har lärt mig:) Imorse trodde jag att det var världes åskväder här det bara smällde till. Jag fatta som inte vad det var för något...men sen såg jag parabolen sakta men säkert glida längs med altantaket. Tur det inte var åska i alla fall för det är lite läskigt. Om man inte har nån vuxen hos sig vill säga;)

Idag fick jag klippa håret och göra nya slingor. Som vanligt så blev jag inte nöjd....fast jag förklarar efter konstens alla regler hur jag vill ha det:( Får väl leva med det. Jag ska på en anställning intervju på fredag så jag vill inte se helt blåst ut;) Men elin har sagt att det hänger nog inte på hårfärgen. Maken tyckte det såg ok ut...men han är ju färgblind....


Vide har målat på dagis. Nån som ser att det är en traktor?? Han tittar på den helt stolt när den hänger på kylskåpet och talar om att det är en traktor:) Lillpöpet.
På eftermiddagen var det avslutning på Vides dagis med sång och fika. Mitt i alla bestämde sig världens regn väder att dyka upp. Det var ju lite tråkigt så vi fikade inne det gick ju också bra. Barnen fick varsin glass så dom var rätt lugna.

Imorgon blir det jobb på gammel stället. Sen ska jag åka och titta vart jag ska på fredag och kanske hinna ner till city och köpa nå nya kläder. Annars får det bli på fredag eller i helgen.

Kolla va najs:) Mormors strut i solen......helt underbart. Fast som sagt så är jag inget glass freak längre. Skönt. I bakgrunden ser man vår sarjade gård:( Men till helgen ska vi göra slut klämmen och få upp all färg och plocka ihop. Så allt är färdigt till partyt.....:)

Nu ska jag gå ut i trädgården och plantera ner en halvdöd solros som jag köpte i helgen.
Kram till alla läsare...hihi

1 kommentar:

  1. titta du lär dig, med tanke på mojnar.
    blev säkert fint i håret.

    såg att vi har lika bikinin..

    SvaraRadera