Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




fredag 15 maj 2009

Roof fight

Nu har mörkret lagt sig över kvarteret och här dunkar tvättmaskinen för fulla muggar;) Är man barnfamilj så är man. Vide har nyligen upptäckt det här med bajs och vart det kommer ifrån och att det kommer i blöjan. Han vet också att vi vuxna gör sånt på toaletten...men ändå så måste han kolla efter på oss om det verkligen är så! Kul med utveckling:)
Vides dagis, paradise enligt lillen, hade stängt för planering idag så han fått hängt med sin mor istället. Jag fick pallra mig upp ur sängen redan 6.10 för "nån" hade ofrivilligt ställt en väckarklocka. Men vid 9 tiden var jag ganska pigg i alla fall och sen gick vi ut och lekte. Vide lekte med grann pojken Viktor jätte länge. Sen gick vi in och åt lunch och sov lite middag.

På eftermiddagen tog vi cykeln och begav oss mot tant Linda för lite fika. Det gick faktiskt bra och cykla så långt, jag har fått en himla kondis:) Eller så hade jag med vind. Sen har vi kollat på färg till huset och försökt att tvättat taket:( Vi stod där uppe och bråkade om vem av oss som igentligen var mest lämpad för uppdraget. En var höjdrädd, då tyckte den andra att det inte var nå högt alls och en tyckte taket var ostabilt;) Envis som jag är så fick en höjdrädd stefan fixa det:P
Det nästan syns hur rädd han är;) hihi

Nu ska jag försöka plocka ihop lite här och ladda inför helgens upptåg!

Lots of love från Lyckliga Lantz!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar