Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




söndag 3 maj 2009

Första maj helg

Nu är vi på hemma plan igen efter en weekend på hotell oxel;) Vide är såklart jätte förkyld och hostig men det hör ju till vardagsmat numera. Helt underbart väder har vi haft så det har blivit några timmar i solstolen. Sen har jag hunnit med några svängar till lindex...hittade två bikinitoppar men inga underdelar! Det får jag leta någon annanstans. Sen har vi handlat lite presenter till syskonen fernstedt:) Till veckan ska jag få träffa lilla Lukas hoppas jag!

Vide leker med mormors ljuslyktor i trädgården! Han har premiär för shortsen som mo och offa köpte i stockholm.

Lördagsgrillning på Oxel. Kycklingfile, majskolvar, sallader, bröd och tsatsiki! Mums för magen.


Mysigt att sitta ute:) Duvan i sin nya fina/coola jeans jacka inköpt på MQ! Sen blev det kortspel! Norris och Pövan dök upp men då drog duvan på brudparty;)

Vide fick en traktor av Moffa som han suttit på hela helgen. Sen en annan rolig grej har varit och sprungit till Svenne och tittat på "katta"!



Idag har vi ätit på resturang i Marmaverken med lilla tremänningen Ida och hennes föräldrar och Gfarfar. Det var trevligt! Kusin Jonas och Lotta har tagit över farfars stuga i Hibo, måste åka dit och titta hur det blivit nån gång här snart.

Vi stanna och handla på Ica maxi på vägen hem....hittade faktiskt två par tyg skor till mig för 129 kr styck. Ett par grå med stars on och ett par cerise/lilla ballerina med rem runt vristen. Sen hittade jag alla mina andra sommarskor i en påse i klädkammaren;) Tur att dom kom till rätta....trodde dom var gone 4ever!

Nu ska jag fixa lite kvällsvickning...rostade mackor med lax och getost:) Ha en mysig söndagskväll!!

Kram kram från Lyckliga Lantzzzzzz eller Jonsson:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar