Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




måndag 1 juni 2009

Det händer mycket!



Allt på samma gång! Nytt jobb, husmålning, intervju för ett annat jobb....och mitt i allt kommer värsta sommarvärmen:)
Nu är första dagen avklarad, äntligen statligt anställd;) Verkar helt ok arbetsplats. Ganska många stunder idag längta jag tillbaka till mitt gamla jobb....man känner alla....vet hur allt fungerar och famför allt man tappar itne bort sig när man går till fika rummet. Det var väldigt varmt i lokalerna och jag får lite sån där känsla att man är instängd....för jag hittar knappt ut haha. Men jag hittade bäst av dom ny anställda i alla fall:) Ett plus för fräscha toaletter och super fint lunchrum! Då längta jag inte tillbaka till proffan där de lätt kan infinna sig en utedass känsla på toaletten.


I fredags var jag på en intervju angående ett jobb som webbskribent. Jag hoppas verkligen på det också. Kändes som att jag inte gjorde ett jätte bra intryck men men. Nu i alla fall så ska jag provskriva lite grann denna vecka. Vilket känns sjukt stressigt i och med att jag nyss börjat jobba. Men jag ska göra mitt bästa, det vill säga slita häcken av mig om så krävs;)



Husmålningen rullar på. Har dock stött på lite problem med taket som ska sättas upp på framsidan......:( Dörren tog i själva taket så en anordning bakom själva fästena måste fixas...ingen fattar nåt nu:) Men det blev problem helt enkelt. Men jag tror det går att fixa:)


Ett nytt bord till altanen måste inköpas innan helgen om alla ska får plats på grill partyt;) Tur att jag sett ett som såg ok ut på Owes.

I helgen cyklade vi till vårvik:) Vide var helt fascinerad av vattet! Batten batten batten....sa han typ 100 gånger på drygt en timme. Lillvännen. Sen har Vide haft farmor här lördag och söndag. Det var superkul. Det är dom bilderna som är högst upp i inlägget. Det har hänt nåt tok med bloggen för bilderna går itne att flytta när jag lagt in dom...jag blir så sjukt irriterad varje gång!!!!!!
Killarna sover i soffan en tidig lördagsmorgon!
Imorgon kommer den stora prövning när alla ska upp super tidigt och vide ska vara på dagis klockan 7. Han brukar vakna vid 8...........haha Mardröms morgon gissar jag!
Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar