Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




söndag 4 december 2011

Det måste ut

Det som man bär på inuti. Det som finns där fast man alla gånger inte vill. Som en ofrivillig strypning av sig själv. Vart kommer detta hat från? Bara för att inte alla ser ut eller beter sig som du, betyder inte att de är mindre värda eller för den delen sämre. OLIKA är bra. Jag undrar bara när ska alla fatta det lika bra som mig?! Kan man på någe sätt göra för att folk ska förstå vad som är rätt och vad som är fel. Jag har aldrig haft problem att ta ställning oavsett om det är en viktig fråga eller inte. Undra varför det är så?! Sen gör jag säkert minst 1000 fel om dagen. Om inte jag TROR, vem satan tror då? Ingen är så stark och så bra som du själv. Ok så tycker jag kanske en dag på året. Men jag försöker i alla fall. Nu har jag säkerligen tappat hälften av alla er, ni som tycker det räcker med en bild;)

Jag har haft en gräslig huvudvärk hela helgen...men ändå försökt gjort vissa åtaganden. Till exempel utsee den härligaste jul låten. Och vinnaren är så klart "Min Bön" bara för den är så sagolikt vacker. Det är ingen partylåt precis....men just idag kände jag inte för det. Ska bjuda på några stycken ur texten:

Jag önskar att du finns
När vägen blir för svår
Och hjälper mig och minns
Du vakar vart jag går
Håller mig i hand
Skänker tröst ibland
Visar vägen fram
Fastän mödosam
Till en plats....
Till Lyckans Land

Vad finns det för ett råd?
vi ber att hoppas på
Vad är det som vi lär?
Att kärleken finns där
Så skör som spindeltråd
Är lyckan vi ska få
en vän att hålla kär

Trösta dina små
Hjälp oss då och då
Lycklig den som dig kan nå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar