Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




söndag 22 maj 2011

Herrgårdspartaj

Denna tid på året i fjol...det vill säga 22 maj 2010....gick jag i väntans tider. Svettades omkring med uttänjt skin på magen och säkert ca 30 kg mer än idag....ett år senare. I helgen har vi haft barnvakt för i princip första gången och till veckan blir Lilje 1 år. Känns fantastiskt. Hon är helt underbar. Snabbt ett år går och vad mycket som hinner hända. Jag har återgått till arbete och huset byggs och renoveras som vanligt. Just nu smäller plankor mot varandra i pågående altanbygge. Jag väntar på mormor och morfar och BARNEN.

I fredags var vi på äventyr med makens jobb. Buss ut till Engeltofta herrgård sen mat och underhållning...det var det enda vi visste. Först fick vi bubbel ute i solen när vi kom fram sen fick vi gå in och sätta oss...ganska snabbt förstod alla att vi skulle få vara med om levande teater. Vi fick liksom vara med på en fest...eller ett drama...en mordgåta....under hela middagen. Lite äckligt var det när man fick se mordet....jag försökte fokusera på annat då kan jag säga. Sen till middagen hamnade jag och stefan på helt olika sidor av rummet för vi kom in sist i lokalen. Men det blev bra ändå tyckte jag. Sen fick vi hänga lite i baren, dansa och prata innan bussen körde oss till stan. För att fortsätta partaja på krogen. Tre var vi hemma. Som ni förstår var lördagen väldigt seg men vi hann med på shopping och altanbygge. Stefan han tyckte det var lika bra att vara sjuk när vi för en gång skull var själva haha. Men tror inte han blivit sämre i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar