Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




lördag 28 maj 2011

Ängel borta...

och hemsk hemma....en beskrivning av en 4 åring. Vi håller på att gå under här hemma...:( Det här är den helt klart knepigaste åldern vi har stött på hittils. Jag var tvungen att googla idag om barns utveckling osv. Jag brukar inte göra det för jag brukar inte ha tid samt så är det inte så intressant tycker jag. Jag hade nyss högläsning om 4 åringen och dess beetende....vi tittade på varann och sa i kör...precis som Vide. Kort beskrivning är att det blir en kamp om makten hemma och om det inte går barnets väg så blir det rasande och det är svårt att avleda med andra saker. Väldigt svårt att vara stila. Sen finns det väldigt mycket positiv också att dom kan och förstår så mycket men det kan svänga också att dom helt plötsligt vill ha hjälp med det man vet att dom kan. Jag har trott att det berott på att vi hjälper Lilje med allt men det är tydligen typiskt för denna åldern. Att det kan vara läskigt att gå på toa själv till exempel. Sen så är det allt detta med kombination av en ettåring som vill springa överallt;)




(haha jaaaa jag har varit själv med barnen idag och kunnat göra dessa iaktagelser)


Dom var stila vid 5 tiden när dom åt kyckling och ris! tacka gud för mat....(och kakor)


Fullt ös medvetslös...!!!!
Nyklippt vide får glass och strössel:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar