Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




torsdag 26 maj 2011

Blomman 1 år

Oj redan 1 år...tiden går så fort...shit vad fort det går...ja så säger alla:) Men tänk vad mycket som hänt ändå! Idag har det liksom varit en känsla i kroppen hela tiden....så där liksom STORT. Att för ett år sen så låg jag där och kved och hade panik...blandat med rädla och glädje och alltihop. Sånt man bara upplever en...två gånger i livet i bästa fall. Med andra barnet man föder så blir det liksom lite annorlunda mot för första....för mig var det så....det blev mer en person...individ direkt...redan i magen...man visste liksom vad en bebis är och hur en sån beter sig. Det blir också en annan längtan. Detta år har väl varit fyllt med oro också som kommer i och med en liten individ som inte kan säga vad den vill. Panikskrik....magsjuka....matvägran...slagit sig...värmebölja....förkylningar....osv. Nu är hon stora tjejen och springer när man är ute och leker. Andra barnet får något oerhört fint...ett syskon som ÄLSKAR sin lillasyster över allt annat! "det är min Lilje" säger Vide. Det är verkligen underbart och se hur mycket dom tycker om varandra.

Födelsedagen har firats i Bomhus....en bra dag...men det blir väl kalajs hela helgen skulle jag tro. Mamma och mormor har bakat massor, så alla är varmt välkomna:)





Gla skit!


Vide gillade bobbycaren skarpt


Donnan provade också!

1 kommentar:

  1. Fint skrivet.. Blev lite rörd.. Ska nog ha mens snart ;) <3

    SvaraRadera