Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




lördag 26 maj 2012

Vilja Våga

Nån form av verklighet
i ett rum av stillhet
en doft av gula rosor
en trånande längtan

Jag ger alla rätten
som i liv och andetag
skapa utrymme för olika
driv med strömmen

Jag ger av mitt hjärta
i en form av smärta
som stärker det svaga
länkar som växer

Glöm aldrig det förflutna
men var i verkligheten
den som är din framtid
så ska din sol lysa
över hav över äng

Plocka de blommor du kan
Lämna dem i flertal
Strö aldrig rosblad i fienders vatten
Somna nära de kära
Dröm om det du vill
Sakna dem som försvinner
Värm dina vänners händer
Starta bränder så ofta du kan
Ångra det du inte gör
Förlåt dem som förför
Skada inte utan att förlåta
Leta din tappade tro
Sök efter vägar bakom träden
Finn mig och det är vackert

Likt en trött somnar
ska du vakna vid en sida
och aldrig lida
blöd i natten
fånga skatten
Älska under nattens dimma
Simma upp till ytan
Leta inte i mörka vatten



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar