Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




tisdag 22 maj 2012

Dom kallar det framtid

Det får ta några dagar
Det får ta en liten tid
Jag tillåter mig att känna
Då får det gå upp
Det får gå ner
Det gör mig inget

Jag kan värma mig själv
För stund kan jag längta
Det kommer grå dagar
Det kommer ljusa nätter
Då ska jag älska
Så som aldrig förr
Jag har inte stängt min dörr

Om det fanns lite utrymme
Om det fanns skäl att rymma
Då nätterna är svarta
dagarna regniga
kommer jag fundera
över vad du gör
hur du det har
om du någon gång tänker
och om du nångång ville

Jag är kvar i mitt liv
stoppat upp mitt hjärta
Jag har inga andra krafter
En längtan och önskan
att få vara som alla dom
Men ändå glad att ingen
är som jag
ingen är som du

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar