Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




tisdag 22 maj 2012

Om du har en som jag

Om du har en som jag
en sån där som vill ut
i solen brinner alla
därför det känns lättare på våren
men det är sånt som bara jag tror

Jag gör det för mig
och jag tänker på dig
jag är en sån som inte väljer
jag bryr mig hur jag vill
om du tycker det är fel
så varsego att hata

Vet hur du har det utan mig
vet att det inte finns någon plats
funderar om det mig något gör
jag tänker mer på mitt eget utrymme
Där kan jag göra platser hur jag vill
Vara precis den jag vill
Här bestämmer bara en
Stormar kan dra över
Det kan klösa i mitt hjärta
Jag kan ta all smärta
För jag vet precis hur man gör
När man tar sig tillbaka
Om jag glömmer hur man gör
Finns det alltid någon som kan
hålla min hand

De som inte betyder något
De som inte har nåt värde
De är inget att ha
Så om du inte vill
Kommer jag ändå sväva
däruppe bland molnen
För det är så jag bestämmt
I motgång och medgång
har jag något väldigt vackert att lita på
någon som alltid tror
Hon vet precis vad hon vill
Hon låter aldrig någon vinna
Hon strider tills det blöder
Hon vet alltid bäst
Jag bara lutar huvudet bakåt
ser upp mot stjärnorna och bara vet
att hon är jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar