Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




måndag 14 november 2011

Veckan har börjat och jag sitter i baksätet

Har ni någon gång varit med om att ni gjort något och sedan har det visat sig varit gjort helt i onödan? Självklart! Vem har inte det? Men varför gör folk så? Kan man då inte bara säga men hallå du behöver inte göra det där för Nisse kan det där tusen miljoner gånger bättre. Eller så chansar en del och när dom märker att det var ett misslyckande så bara kliver dom in och bokstavligen kör över. Är det de som kallas sammarbete? Eller kanske bristen på det? Åter igen kommer jag fram till det folk tänker verkligen olika och alla utgår från sin verklighet och den stämmer inte överens med någon annans verklighet. Men hur råder man bukt på sånna här problem? Är det svart, vitt eller finns det en gråskala?

Jag brukar väldigt snabbt kunna ta ställning! För att övergå till något annat. En del kan inte det. Visst är det irriterande? VET INTE visst är det ett enormt tråkigt svar. Vet inte är INGET svar. Det kan aldrig bli det heller. Vet inte=inte bry sig, inte förstå, inte vilja, inte orka....typ. På 9 frågor av 10 svarar min man vet inte:) Det är inte jobbiggt för jag vet att det är så. Han svarar vet inte för "att vinna tid" tror jag. Eller av ren slentrian liksom. Det är jätte roligt när man kommer på sånna här små egenheter om dom som lever in på en. Undra vad jag gör?
( jag lovar detta är sant! han kan till och med svara vet inte på frågan vad gör du? haha, något överdrivet)

Önskan!? hihi vad önskar man sig när man fyller år.....jag kommer inte på någonting! Antigen så har jag allt jag vill eller så kan jag inte få det jag vill ha.....? En sak vill jag ha men det har jag fixat själv;) Något som jag verkligen behöver är nya skor! Helst tre par för olika tillfällen/funktioner. Svarta stövlar...om jag känner för att vara vanlig, varma snygga skor utifall det blir kallt och några man kan gå i på vintern/hösten utifall jag känner för att motionera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar