Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




fredag 11 november 2011

Förväntningar och löften

Phu vilken stressig dag. Som vanligt. Typiskt. Jag vet att jag ska tänka som min Gud. Men det är inte så lätt. Vem f-n har bestämt att vi ska ha 23 grader på kontoret? Jag drar efter djupa andetag om och om igen men det hjälper inte. Men ändå är man lycklig på nå vis eller så var det för 74 cm naken lilje kom och slängde sin blöja i komposten. Karlar och planering.....ja ni hör ju själva och fattar säkert utan att jag ens behöver skriva. Men för rolighetens skull, matplanering är verkligen inte deras grej. Därför fick jag trött och mitt i fredagsstressen åka och handla mat. Jag, hungrig och trött....ingen bra kombination...men jag svalde min frustration och åt 14 dumle. Funderar, tänker, som så många andra kvinnor...."när ska någon göra något för mig?" Fördelen är också att man kan bli glad över att någon torkat diskbänken, plockat ihop eller dammsugit upp allt grus i hallen så det slipper fastna under nybadade fötter och släpas med ner i sängen.

Tidernas bästa bästa ska vi fixa i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar