Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




tisdag 5 juni 2012

Resa i kärlek

När jag är trött
vill jag att du vakar
sitt gärna vid min vänstra sida
håll hårt i min hand
i varannan famn
jag ger av min vilja
lagar och regler vi lär
men utrymme som bär
det skapar vi själva
Hjärta och förstånd
vi andas i samma kropp
kärleken är som störst
När du är som minst

Hoppa inte över mig
Tro inte att jag vet
att sova tryggt
är att vakna upp
kom nära en gång
jag ska trolla dig fast
i hjärtat vi gömmer
i förståndet vi glömmer
Älska mig och nå ut
Det kommer tillbaks
vid resans slut

Vi ska mötas på vägen
trilla tillsammans i färden
leta dina minnen
hitta våra drömmar
en ådra vill tanka
allt du har är mitt
allt jag ger är ditt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar