Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




tisdag 12 juni 2012

Livets vågor

Sköljer över oss när vi minst anar det och ibland så skapar vi själva en storm i ett vattenglas. Jag funderar extremt mycket på hur vi människor kan påverka våra egna tankar och på så sätt styra vårt välmående. Finns det nåt lyckat koncept man bara kan anamma? Svaret är antagligen nej. MEN jag tror så här hellre göra nästan rätt än att göra helt fel. Dessutom tror jag att vårt fysiska välmående påverkar vårt psyke. Så är man stark i kroppen så kan man också "lura" sitt huvud att vara det. Har man allt för många tankar så kan det vara bra att bara bryta och fokusera på nåt helt annat. Det är inte så lätt men ibland så kanske man bara måste. Det är jobbigt ett tag, sen blir det lätt. Jag läste någonstans att varje dag ska man göra något som man mår bra av.

Lite mera tid för saker tror jag många människor skulle vilja ha. Men det är helt omöjligt att få. Accepterande att man kanske inte hinner allt man vill för stunden kan vara en bra insikt.

Idag har solen och värmen stundtals varit framme i Bomhus. En realtivt mysig dag med trevliga middagsgäster. Barnen hade längat så otroligt efter momme, så det var bra att hon äntligen kom.

Till helgen ska jag titta på skräckfilm. Undra om man behöver förbereda sig på nå vis inför det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar