Välkommen

välkommen till min värld bland småbarn, arbetsliv, sånger, drömmar och framtid




tisdag 29 januari 2013

Soffan

Ikväll höll jag på att somna i badet. Tur att vide badade med mig och hoppade och pratade. Man får reda på mycket när man badar med barnen. Dom slappnar av och blir väldigt mindfulla. Så berättar dom om dagen, andra berättelser, drömmar och planer. Slog mig att snart vill han säkert inte bada med mig. Varje ålder har sin charm och det är som förälder bara att njuta av de olika faserna. Men just vara " här och nu" måste man träna barnen på också. Jätte viktigt som vuxen att tänka på. Jag har förövrigt insett att jag har en fantastiskt syn på barnuppfostran. Att jag faktiskt vet precis vad som är rätt att göra och hur jag ser på det i stort.
Hoppas att jag ska kunna beskriva det på ett bra sett nån dag om ni är intresserade att veta?;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar